Busy busy busy in the morning. Not enough time.

Still sit down, have breakfast, breath morning air. Space for smile.

For earning relax time, I bake fruits bars in one of the afternoons.

朝は忙しい。時間が足りない。

それでも、座って朝の空気を吸って、ひといき。

その時間をつくるために、フルーツバーを焼いておく。

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Fruits bar

8cm x 4cm 9 pieces or 18cm square

  1. Peel and cut 3 apples into thin slice. Place in a pot with 50cc apple juice. Cover the lid.
  2. Heat over medium low flame. Cook 10 min without open lid. Stair occasionally.
  3. By stick blender grind into puree. If the puree doesn’t enough to 300cc, add some apple juice and mix well.
  4. Pour the puree into a big bowl.
  5. Add 150g dried fruits (cut into small size, if it needs), 80g mixed nuts (ground), 50g rolled grains, 50g50g whole wheat flour, 1.5tsp baking powder, 20g desiccated coconuts, 30g pumpkin seeds, 1.5Tsp coconuts oil.
  6. Mix from the bottom until nearly mixed. Don’t knead.
  7. Place into the mold. Flatten the surface by finger tips gentry. Sprinkle salt.
  8. Bake it in 180 degree 25min.
  9. Let it cool down. Take out from the mold. Keep in fridge.

Before eat, better to keep in room temperature for getting back softness. Or crush bar, mix with yogurt. Eat as granola as well.

Have healthy energy. Good start of the day. Cheers!

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フルーツバー

8cm x 4cm を9 pieces 又は 18cm 角

  1. りんご3つの皮を剥き、小さく切る。鍋に50ccのりんごジュースと一緒に入れる。
  2. 鍋を中火にかけ、蓋なしで10分煮る。時々混ぜる。
  3. ブレンダーのスティックで潰してピュレにする。300ccに足りない場合は、リンゴジュースを足す。
  4. 大きなボールに移す。
  5. 小さく切ったドライフルーツ150g、小さく潰したミックスナッツ80g、ロールグレイン50g、全粒粉50g、ベーキングパウダー小さじ1.5、ココナッツフレーク20g、南瓜の種30g、ココナッツオイル大さじ1.5を加える
  6. 底から大きく切り混ぜる。
  7. 型に入れて、優しく表面を平す。塩を振りかける。
  8. オーブンで180度で25分焼く。
  9. 冷めたら、型から外し、冷蔵庫で保存する。

頂く前に室員に戻すと、柔らかくなって美味しい。潰してヨーグルトと和えて、グラノーラとして食べるのも良いかも。

ヘルシーなエネジーを摂りこんで、良い一日を!

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