When I go yoga practice tour, feel tired eating out everyday,

need my comfort food in the room.

My luggage is occupied by commissariat, Japanese traditional dried food.

Soup stocks, dried veggies, seaweeds, buckwheat noodle,

Germinated & roasted brown rice.

porridge.jpg

Germinated & roasted brown rice

roast rice.jpgLet brown rice germinates.

Rinse it. Drain water well.

Pour rice and some salt into pan. (NOT non-stick pan)

Heat over middle flame.

Keep staring about 8-10 mins

until it become brown and popping gets lesser.

Already edible as snack or salads topping.

roasted rice.jpg

Germinated & roasted brown rice ‘porridge’

Keep rice and water in fridge for several hours. It’s already soft.

Pour in small pot with or without fresh veggie.

Cook until veggies are ready.

 

Germinated rice is cooked much quicker and sweeter. More life energy.

Good sleep and food are very important for keep going, right?

 

兵站

 

ヨガ修行に長く出かける時、毎日外食は疲れちゃう。お部屋で慣れたご飯が楽チン。

荷物に兵站、乾物を詰め込む。出汁パック、干物、海藻や蕎麦

それと、炒り発芽玄米

 

炒り発芽玄米

玄米を発芽させる。さっと流して、水をよく切る。テフロンでないフライパンに、玄米と塩を入れて中火で炒る。10分程かき混ぜ続け、茶色に色づきパチパチ音が減ったら火を止める。

このまま、スナックやサラダのトッピングとしてもオッケー。

 

炒り発芽玄米 粥

玄米を水に浸し、数時間冷蔵庫に入れておく。すでに柔らかい。小さな鍋に入れる。野菜もあれば投入。野菜が煮えたら出来上がり。

 

玄米を発芽させると、柔らかくて甘い。生きるエネルギーがいっぱい。

前へ進むなら、よく眠ってちゃんと食べることって大事!

 

Advertisements