Love Chocolates. But I know I eat too much.

Is there anything I can have instead?

One day my friend gave me ‘Dates bar’.

Oh! Yes! Here I go!

チョコレートが好き。でも、食べ過ぎ。

何か代わりのモノないかな?

ある日、友達から「デーツバー」を貰った。

これいいじゃん!

Ingredients;

Dried fruits(like Fig) 100g, Nuts (like Almonds, Pistachio) 60g, Pitted dates 250g, Coconut oil 40cc, Nuts butter 100g, Shedded Coconuts 30g, Rolled grains 30g, Seeds(like Sunflower, Pumpkin, Chia)30g, Raisins 50g, Salt

  1. Cut Dried fruits into small pieces.
  2. Grind Nuts with Food processor. Take aside.
  3. Mash Dates, Coconut oil, Nuts butter with Food processor.
  4. Roast Coconuts lightly in non-stick pan. Take aside.
  5. Place Rolled grains, seeds and 2 in non-stick pan. Roast it lightly over low heat. Add Raisin, 1 and 3. Warm up lightly and mix together.
  6. Cover shallow vat with baking paper. Place and spread 5. Press well into flat. Sprinkle Salt and 4. Cover with another paper. Press again. Keep in fridge over night.
  7. Cut into small pieces. Wrap with Baking paper individually. Keep in fridge or freezer.

材料;

ドライフルーツ(いちぢく等)100g、ナッツ(アーモンド、ピスタチオ等)60g、デーツ(種ぬき)250g、ココナッツオイル40cc、ナッツバター100g、ココナッツフレーク30g、ロールグレイン30g、種(ひまわり、かぼちゃ、チアシード等)30g、レーズン50g、塩

  1. ドライフルーツを小さく刻む。
  2. フードプロセッサーでナッツを砕く。取っておく。
  3. フードプロセッサーにデーツ、ココナッツオイル、ナッツバターを入れて潰す。
  4. フライパンにココナッツフレークを入れて、軽く煎る。取っておく。
  5. フライパンにロールグレイン、種と2を入れ、弱火にかけて軽く煎る。レーズン、1と3を加え、よく混ぜて少し温める。
  6. 浅いバットにクッキングペーパーを敷いて、5を広げる。よく押して平らに均す。塩と4を散らす。もう一枚ペーパーで覆い、もう一度押す。冷蔵庫で一晩寝かせる。
  7. 小さく切って、一つずつ包む。冷蔵庫か冷凍庫で保存する。